Tuesday, January 18, 2011

Finally.....

hello blogger~ how are you today?in good mood? ok,aku dlm mood yg sedang2 je,ade dan tak ade. cmtu la lebih kurang. penat sgt keje,baru satu hari keje sbagai cashier mmg korg tak akan sangka penat yg korang rasa tu mmg teramat cgt.. tu lah,aku ingat keje kat KFC tu x penat cgt,just jd cashier tapi lebih dari tu.. sume keje kene buat tapi klw x tau kene la tanye,klw x nti mmg sentiasa akan buat salah walau pun bnde mmg dowg x ade ajar. aku penat sgt hari,mmg penat teramat cgt. klw nk ikut kan,korg lari 100 meter tu 3 round,masih blom penat lg mcm mane yg aku rasa,betol! mungkin kau masih baru lg kat situ,blom biasa berdiri lame,lebih dari 3 jam.keje pun ikut jam,tapi seriously bila kite sibuk bekeja mmg x rasa masa ni cepat cgt berlalu tau.semalam kau masuk keje pkul 12 buat keje,lyn cstomer sume tgk jam dah pkul 3 suku,maknenyer aku ada lg 3 jam nk balik sbb aku balik pkul 6 ptg..buat keje sume tgk2 jam dah pkul 6.20. dlm hati aku berbisik 'yes,aku nk balik,letih..' so pkul 6 lebih aku kua dan sis lily tlg punch card pkul 7. but actually,seronok cgt keje kat situ.pekerja pun sume nye melayu,sume nye baik2 belaka.tp x tau la klw dorg ade ckp2 blakang.. so far,x de lg lah..alhamdulillah... jd cashier x mudah yg mcm korang sangka kan tau.ssh jgk kdg2..lagi2 ngn pekeja baru mcm aku ni..mmg kene blaja ngn cepat..kene teros ingat ape yg pelanggan pesan,kene buat keje ngn cepat. aku yakin aku bley buat sume tu yg baek.itu je harapan aku untuk kali ini. hah! ini satu hal lagi.bila nk tekan screen cahier tu yg aku takut cgt2,takut nak tekan sbb takut salah kan.. tu lah,klw asek takut je mmg x ade kesudahan kan..yelah,semalam pun kau dah bnyak asek salah tekan je kat screen cashier tu.aku baru belaja siket,tak keseluruhan lg.yelah,masih baru kan..kdg2 rasa kekok pun ade,aku x kenal owg lg kat sane,kenal pun cmtu2 je, so aku sowg je kdg2..tapi x ape lah.. nti dah lame2 mesti aku pandai,mesti aku expert.x ade bende yg senang sebelum jd ssh kan. aku pegi keje kene make-up,bende yg paling malas aku nk buat..aduhhhh,klw dah ber make-up kan aku rasa muka ni mcm berat cgt2,nk bukak mulut pun rasa berat je nti.dah la aku owg baru kat situ,mmg diam je aku,x bnyak ckp lgsung.masih malu2 pun ade jgk,hehehe rasa nye sampai sini saje lah laporan aku untuk hari ini ye,bley? ok,nti aku upload lg berita2 terkini ye, 


assalammmmm :)

No comments:

Post a Comment